Search This Blog

Monday, May 10, 2010

Post yang lewat

Alhamdulillah, setelah hampir 3 minggu berada di bumi selangor+pahang, akhirnya hidung ini kembang kempis dapat menghirup semula udara ipoh bandar penuh gunung. Jejak kaki di Selangor pada 21 April bagi menghadiri Program Ekspresi Remaja Ambang IPT(ERAT'10) pada 22-25 April 2010. Program yang tiba2 Abg K ajak cuba dihadiri dengan niat yang ikhlas, alhamdulillah berbagai input boleh dapat, cuma tinggal output yang masih belum terkeluar lagi dari jasad ini. Entahlah, bila boleh keluar.


Musafir di bumi orang masih diteruskan setelah tamat ERAT. Perhentian seterusnya ialah lakonan untuk Malam Amal Raudhatus Sakinah(MARS'10). Walaupun MARS lambat lagi(2nd May),tapi panggilan telepon dari Atif tak putus2 mengajak stay di Selangor. Keputusan dibuat, aku dengan Adib naik KTM ke Kajang. Sampai di Kajang, jumpa pulak dengan Izzaldin tengah tunggu Yasser dan Atif. Lepas 15 minit, 2 insan tu pun tiba, kami terus ke pejabat JIM Hulu Langat. Sampai pejabat JIM, jumpa pulak dengan Ammar Jam+Jimbo+Saiful, huhu, lama tak jumpa. Terubat sikit rindu dekat member2 MH-i.

Dari Isnin sampai Jumaat, kami tak henti2(tipu) berlatih, semayang, makan, tidur, main futsal, makan lagi, tidur lagi2, berlatih....hasilnya, pada Ahad malam kami mempersembahkan satu sketsa di SACC di hadapan ribuan penonton, dato' datin' tuan puan encik dan cik. Sebelum persembahan bermula, macam2 perubahan terakhir berlaku, antaranya- Ammar(pengarah kepada follow light tech),aku(narrator 2 kepada audio tech sepenuh masa),akram(pelakon kepada pelakon+narrator 2) dan banyak lagi. Persembahan pun diteruskan....setelah selesai, semua mengucap syukur sambil menjamu selera makanan percuma. Jamu selera semakin hangat bila lagu "Yang terindah"(lagu ADAMAYA) hinggap kat telinga, satu meja ikut nyanyi, Yasser jer tak =( mamat stairway to heaven. Sambil menjamu jugak le Ummi dan orang yang kenal kami datang ucap tahniah, lega+syukur+bangga terbit.

Habis MARS malam Isnin, so pagi Isnin itu aku balik ke Ipoh bagi ubat rindu keluarga kat aku. Hari Khamis pergi balik selangor, huh orang tuaku pun pelik sebab aktif sangat lebih dari diorang. Hehe, aku hanya senyum kambin. Khamis malam, orang Ipoh naik KTM pergi Sg. Buloh(kesian Abg Syafiq kene ambik jauh2), kami bermalam di rumah Ummi Jem. Tidur2 ayam sampai la Arif Bro Yan sampai dekat subuh. So terus pergi surau solat subuh. Musafir hari Khamis tu untuk hadir Reunion MH-i+ERAT di Fraser Hill, Pahang 7-9 May 2010. Lepas semayang Jumaat, antara benda yang paling best dalam jaulah ni, ramai budak MH-i datang kumpul kat rumah Ummi, jumpa baliklah yang sudah lama tak bertemu(Fakhry,Shagon,Aiman dll).

Jumaat,jam 6pm lebih paksa kami semua cepat2 bersiap kumpul dekat pejabat JIM HS. Dari sana kami bertolak naik banyak kereta, ada yang bernasib malang, kene naik kereta dengan akhhhawat, huhu kenela jaga ikhhhtilat. Nasib penulis baik, lega. Perjalanan diteruskan, sampai di kaki Bukit Fraser, pakcik da siap ingatkan da, kalau pening tidur. Rupa2nya perjalanan itu memang cukup sangat memeningkan, tapi seperti Abg K cakap, last2 bila sampai di destinasi, nikmat mula terasa dan syukur pun mula membasahkan bibir. Huh, terpana seketika tengok Banglow Uda yang sering diceritakan, cantik+besar+berkabus=nak tidur!!

Hari berlalu, kami pun balik(x larat da)...sekian

5 comments:

  1. Bagusla tu Hamzah..lebih aktif dari parent nta sbb kita kan muda..klu zaman muda ni tak lincah, time dah berumur nnti, lg susah la nk aktif..apa pun tahniah kerana kita dipilih oleh ALLAH utk berada di destinasi dan jalan ad-deen ALLAH ini..Keep it up!
    Abg K

    ReplyDelete
  2. salam..
    Bongek laa ko kan..
    ko laa mamat jiwang...
    ckp aku lak...

    ReplyDelete
  3. huh yaser ke tuh....adamaya da abis

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...